Są już pieniądze na inwestycję oraz pozwolenie na budowę. Teraz Zarząd Dróg Wojewódzkich musi ogłosić przetarg na wykonawcę zadania. Realizację przedsięwzięcia poprzedzi rozbiórka starego obiektu. Nowy wiadukt nad torami w Lublińcu ma powstać w latach 2023-24.
Śląski Urząd Marszałkowski na budowę nowego wiaduktu nad torami PKP na ul. Powstańców Śląskich, koło fabryki wykładzin Lentex, otrzymał 30 mln zł rządowego dofinansowania w ramach drugiej edycji Programu Inwestycji Strategicznych. Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotowuje się do ogłoszenia przetargu, co powinno nastąpić w ciągu pół roku od otrzymania promesy dofinansowania inwestycji.
Obecny wiadukt drogowy o długości 174,10 m pozwala na przejazd aut i przejście pieszych nad torami linii kolejowych nr 61 Kielce–Fosowskie oraz nr 143 Kalety–Wrocław Mikołajów, a także nad torami stacji kolejowej w Lublińcu oraz nad drogami gminną i gruntową.
Obiekt to typowa konstrukcja epoki Edwarda Gierka. Wybudowano go 1975 r., a ostatni większy remont przeprowadzono w 1988 r. W kolejnych latach, przy ciągle zwiększającym się ruchu, przybyło tyle uszkodzeń, że dziś konieczne wyburzenie konstrukcji.
Nowy wiadukt ma być dłuższy o kilkadziesiąt centymetrów i składać się z pięciu przęseł. Jak informuje katowicki ZDW, ze względu na technologię prac rozbiórkowych oraz dla skrócenia czasu realizacji robót budowlanych, zaprojektowano budowę wiaduktu drogowego w postaci stalowego przęsła łukowego z jazdą dołem (w części nadtorowej).
Wiadomo też, że na nowym wiadukcie będzie jezdnia szerokości 7,8 m oraz chodnik i ścieżka rowerowa o szerokości 3,1 m.
W czasie robót mieszkańców Lublińca czekają spore utrudnienia. Droga wojewódzka zostanie zamknięta bezpośrednio za ostatnimi wlotami najbliższych skrzyżowań. Kierowcy i piesi będą musieli korzystać z alternatywnych połączeń.
Objazdy planowane są ul. Klonową, fragmentem ul. Częstochowskiej w Lublińcu, ul. Główną w Jawornicy aż do ronda w Kochcicach, a następnie DK 46 i DK 11.
Jeśli chodzi o ruch pieszych wykonawca zobowiązany będzie w godzinach 6-22 zapewnić kursowanie zastępczej komunikacji zbiorowej busami 9-osobowymi.
Ruch rowerowy zostanie skierowany na najbliższy przejazd kolejowy w ciągu ul. Częstochowskiej. Dalej ulicami: Podmiejską, Częstochowską. Paderewskiego, Plebiscytową i Cmentarną.
[ZT]1640[/ZT]
Krzysiek17:18, 16.06.2022
0 0
Czy wykonawca mógłby wykonać przedłużenie przejśćia pod peronami, wtedy można by swobodnie pieszo i z rowerkiem przechodzić na drugą stronę miasta, nie wspominająć o tym, że jak ktoś z osiedla za wiaduktem przyjedzie pociągiem to musi na częstochowską i potem się wracać. To jest tylko 20m tunelu takie przejscia są w wielu miastach np Częstochowa, czy Katowice 17:18, 16.06.2022