Radni z Lublińca zwrócili się z wniosek do ministerstwa infrastruktury. Chodzi o dofinansowanie komunikacji miejskiej. "Sytuacja jest krzywdząca w szczególności dla miast stanowiących siedzibę władz powiatów ziemskich i nieposiadających swojej komunikacji miejskiej" - napisali.
W tym przypadku radni z Lublińca byli jednomyślni i na ostatniej sesji przegłosowali wspólnie stanowisko w sprawie Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Zwracają się do ministerstwa infrastruktury z wnioskiem o nowelizację ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o wyżej wspomnianym funduszu.
Chodzi o umożliwienie dofinansowania publicznego transportu zbiorowego w miastach będących siedzibą władz powiatów ziemskich.
Aktualnie przepisy to wykluczają.
Radni przypominają, że Lubliniec od 2018 roku jest pozbawiony jest publicznej komunikacji autobusowej, co nastąpiło po likwidacji Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Lublińcu.
"Jednym z priorytetów działań władz miasta jest uruchomienie komunikacji miejskiej w Lublińcu. Główną barierą do realizacji tego celu jest brak możliwości dofinansowania takiego publicznego transportu zbiorowego z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Uważamy, że wymieniony przepis może być zasadny w przypadku już działającej komunikacji miejskiej czy metropolitalnej, jednak nie powinien mieć zastosowania w przypadku miast, które są siedzibą władz powiatów ziemskich oraz mają zamiar uruchomić komunikację miejską.
Miasto Lubliniec jest siedzibą władz powiatu lublinieckiego i również połączenia komunikacyjne gmin z terenu powiatu do Lublińca uzyskujące obecnie dofinansowanie mogą z niego korzystać jedynie do granic Lublińca. Według wykładni prawnej wojewody śląskiego realizacja publicznych przewozów autobusowych na terenie Lublińca stanowiłaby komunikację miejską, a ta zgodnie z przytoczonym powyżej przepisem nie może otrzymać dofinansowania z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej".
Radni zwracają uwagę, że sytuacja ta jest krzywdząca w szczególności dla miast stanowiących siedzibę władz powiatów ziemskich i nieposiadających swojej komunikacji miejskiej.
Czytaj także:
Opel wjechał pod naczepę samochodu ciężarowego
Mandat w wysokości 5000 zł. Mogło skończyć się tragedią
[ZT]5265[/ZT]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu slu24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz