Zamknij

Najczęściej zakupy robimy w Biedronce, Lidlu i Netto. W pogoni za promocjami

06:21, 10.06.2022 PAP
Skomentuj PAP PAP

Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, która przenalizowała zachowania ponad 1,2 mln konsumentów obserwując blisko 6 tys. placówek dyskontów, prowadzona w pierwszych osiemnastu tygodniach tego i ub. roku, 91,5 proc. Polaków co najmniej raz było sklepie sieci Biedronka (rok wcześniej - 88,8 proc.), Lidla odwiedziło minimum raz 59,7 proc. (poprzednio - 59,1 proc.), w Netto - 32 proc. (rok wczesniej 20,5 proc.), w Aldi - 16,9 proc. (rok wcześniej był to 13,5 proc.).

W tym roku Polacy częściej niż rok wcześniej robią zakupy w dyskontach, jednocześnie są wobec nich coraz mniej lojalni - wynika z raportu przekazanego PAP. Według autorów raportu, poszukiwanie przez klientów promocji, jest głównym powodem spadku lojalności wobec dyskontów.

Jak podali, Biedronka odpowiadała za 64,2 proc. wszystkich wizyt (wskaźnik Share of Footfall) w dyskontach spożywczych (w analogicznym okresie ub.r. - 64,1 proc.).

Drugi w zestawieniu był Lidl z wynikiem 21,5 proc. (wcześniej - 25,1 proc.), podium zamknęło Netto - 10,4 proc. (7,4 proc.), a tuż za nim uplasował się Aldi - 3,9 proc. (poprzednio 3,3 proc.).

Analizie poddano również częstotliwości wizyt w badanych dyskontach.

Wyznaczono 3 grupy kupujących, do których przypisano konkretnych konsumentów, ze względu na częstotliwość zakupów. Została ona określona jako wysoka (wizyty w sklepach danej sieci częściej niż raz na tydzień), średnia (częściej niż raz na miesiąc, ale nie częściej niż raz na tydzień) oraz niska (raz na miesiąc lub rzadziej).

Jak wskazał Mateusz Chołuj z Proxi.cloud, w tym roku Polacy kupują w tego typu placówkach zdecydowanie częściej niż przed rokiem. - 28,2 proc. klientów dyskontowych odwiedza takie sklepy co najmniej raz w tygodniu. To oznacza wzrost o 7,3 punktów procentowych w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku - podał.

Dodał, że skurczyła się grupa klientów robiących zakupy średnio częściej niż raz na miesiąc, ale rzadziej niż raz na tydzień.

Analityk z Proxi.cloud Adam Grochowski dodał, że pod względem częstotliwości zakupów klientów sieci dyskontów spożywczych plasują się analogicznie do udziałów rynkowych.

Liderem pozostaje Biedronka z udziałem kupujących często i umiarkowanie często na poziomie 54,4 proc. Na drugim miejscu jest Lidl - 30,9 proc., a po nim - Netto - 24,8 proc., Aldi uzyskało 16,2 proc.

- Kupujący idą jednak za promocją bardziej niż za szyldem sklepu - ocenił Chołuj.

Analiza została przeprowadzone w oparciu o dane dla pierwszych osiemnastu tygodni br. (3.01-8.05) z odniesieniem do analogicznego okresu roku 2021 (4.01-9.05).Łącznej obserwacji poddano ponad 1,2 mln. Polaków korzystających z usług sieci dyskontowych, w tym w blisko 6 tys. placówek na terenie 16 województw. Spośród nich zarejestrowano prawie 570 tys. klientów tego formatu w jednym z badanych okresów. Dane zgromadzono, stosując autorską technologię opartą o geofencing - czyli metodę identyfikacji wejść i wyjść z wyznaczonych stref, wykorzystującą usługi lokalizacji urządzeń mobilnych.

[ZT]1598[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%