Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję wobec Cyfrowego Polsatu. Chodzi o uruchamianie usług dodatkowych bez wyraźnej zgody abonentów.
Jak ustalił w trakcie pośtępowania UOKiK przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe.
Chodzi o program antywirusowy „Ochrona Internetu” oraz usługę odtwarzania materiałów audiowizualnych na różnych urządzeniach - „Serwis IPLA 3 z 3”.
- Były one składową częścią większości ofert promocyjnych i konsumenci nie mogli z nich zrezygnować podczas zawierania umowy, niezależnie od tego czy byli nimi zainteresowani. Taką możliwość mieli dopiero po zawarciu umowy. Co więcej, to na konsumentach ciążył obowiązek wyłączenia usług dodatkowych przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich, aby uniknąć wiążących się z nimi płatności - czytamy w komunikacie UOKiK.
- Konsumenci powinni mieć rzeczywistą możliwość wyboru i oceny, czy dana usługa jest im potrzebna i czy chcą ponosić koszty związane z jej uruchomieniem. Opłaty wykraczające poza uzgodnione świadczenie główne, w przypadku Cyfrowego Polsatu poza abonament za usługę dostępu do internetu, muszą zostać przez konsumentów jasno i wyraźnie zaakceptowane najpóźniej w chwili zawierania umowy
- mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zgodnie z decyzją UOKiK "konsumentom przysługuje rekompensata w zakresie trzech pierwszych faktur zawierających opłaty za aktywowane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe, o ile zrezygnowali z nich przed otrzymaniem czwartej takiej faktury".
Ponadto Polsat ma ponownie rozpatrzeć i uwzględnić w całości złożone reklamacje.
- Zobowiązanie Cyfrowego Polsatu dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów - wskazuje UOKiK.
Polsat ma przystąpić do realizacji zobowiązania po uprawomocnieniu się decyzji.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz