Zamknij

Facebook i Instagram będzie płatny. Wiemy, ile trzeba zapłacić

08:58, 31.10.2023 Żródło: businessinsider.pl / Przygotował Dawid Tłuchowski Aktualizacja: 19:55, 31.10.2023
Skomentuj Fot. pexels Fot. pexels

Meta Platforms oferuje użytkownikom nowe możliwości. Wkrótce będzie dostępna płatna wersja Facebooka i Instagrama. To opcja dla kogoś, kto chce pozbyć się reklam.

Od początku listopada, użytkownicy portali społecznościowych Facebook i Instagram będą mieli możliwość wykupienia subskrypcji, która pozwoli korzystać z nich bez oglądania reklam.

Taka opcja kosztować będzie miesięcznie 9,99 euro (za dostęp w przeglądarce) lub 12,99 euro (na urządzeniach mobilnych z systemami Android i IOS).

Po przeliczeniu stawek na złotówki będzie to odpowiednio około 45 lub 60 złotych.

"Do 1 marca 2024 r. początkowa subskrypcja obejmuje wszystkie połączone konta w centrum kont użytkownika. Jednak od 1 marca 2024 r. za każde dodatkowe konto będzie pobierana dodatkowa opłata w wysokości 6 euro miesięcznie w internecie i 8 euro miesięcznie w systemach iOS i Android" - czytamy w komunikacie Mety.

Dla kogo będzie subskrypcja?

Usługa dostępna będzie jedynie dla osób które ukończyły 18 rok życia. Firma dzięki temu chce badać w jaki sposób zapewnić nastolatkom użyteczne i odpowiedzialne doświadczenia reklamowe.

Ci, którzy chcą korzystać z portali za darmo, będą to mogli robić jak dotychczas.

"Jeśli zdecydujesz się nadal korzystać z naszych produktów za darmo, twoje wrażenia pozostaną takie same, a to doświadczenie będzie nadal wspierane przez narzędzia i ustawienia, które stworzyliśmy, aby umożliwić ludziom kontrolowanie ich reklam" - informuje Meta.

Opłaty odpowiedzią dla UE

Płatna wersja serwisów jest reakcją na lipcową decyzję Trybunału Sprawiedliwości UE. Stwierdzono w niej, że firmy powinny przemyśleć oferowanie alternatywnej usługi "w razie potrzeby za odpowiednią opłatą".

Pierwsze pogłoski o wprowadzeniu subskrypcji pojawiały się już miesiąc temu, jednak wtedy nie znaliśmy jeszcze szczegółów.

Szef Meta nie popiera rozwiązania

Właściciel spółki Meta - Mark Zuckerberg - uważa, że oferowane dotychczas usługi powinny pozostać w pełni darmowe, a dostęp powinien być taki sam dla wszystkich z obecnością reklam.

Meta przy okazji pochwaliła się swoimi wynikami. Firma ma miesięcznie 3,88 mld aktywnych użytkowników.

 

(Żródło: businessinsider.pl / Przygotował Dawid Tłuchowski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%